Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Η πόλις - Κων. Καβάφης, Βαγγέλης Παπαθανασίου

Η πόλις - Κωνσταντίνος Π. Καβάφης 
Μουσική: Βαγγέλης Παπαθανασίου 
Από την ταινία: «Καβάφης», του Γιάννη Σμαραγδή.
Απαγγελία: Δημήτρης Καταλειφός.
Είπες: Θα πάγω σ' άλλη γη, θα πάγω σ' άλλη θάλασσα
μια πόλις άλλη θα βρεθεί καλύτερη απ' αυτήν.
Κάθε προσπάθεια μου μια καταδίκη είναι γραφτή
κι ειν' η καρδιά μου σα νεκρός, θαμένη.
Ως πότε ο νους μου μες στο μαρασμό αυτό θα μένει.
Όπου το μάτι μου γυρίσω, όπου κι αν δω
ερείπια μαύρα της ζωής μου βλέπω εδώ
που τόσα χρόνια πέρασα και ρήμαξα και χάλασα.

Καινούριους τόπους δε θα βρεις
δε θα 'βρεις άλλες θάλασσες
η πόλις θα σ' ακολουθεί.
Στους δρόμους θα γυρνάς τους ίδιους
και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς
και μεσ' τα ίδια σπίτια αυτά θ' ασπρίζεις.
Πάντα στην πόλη αυτή θα φθάνεις. 
Για τα αλλού, μη ελπίζεις
δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες στην κώχη τούτη τη μικρή
σ' όλην την γη τη χάλασες.