Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Επιστολή του Μεγάλου Αλεξάνδρου στον Δαρείο

Οι πρόγονοί σας ήλθαν στην Μακεδονία και την άλλη Ελλάδα και μας κακοποίησαν χωρίς να του δώσουμε καμία αιτία. Εγώ όταν έγινα ηγεμών των Ελλήνων σκεέφθηκα να σας τιμωρήσω γι αυτό και ήλθα στην Ασία την πατρίδα σας. Διότι είχατε βοηθήσει και τους Περινθίους, που αδικούσαν τον πατέρα μου και εισβάλατε στην Θράκη που ανήκε στην επικράτειά μας, έστειλε στρατό ο Ώχος.
Όταν πέθανε ο πατέρας μου από τους διεκδικητές του θρόνου τους οποίους ξεσηκώνατε εσείς, όπως διατυμπανίσατε στις επιστολές που στείλατε σε όλους, και αφού σκοτώσατε εσύ και ο Βαγώος τον Άρση για να του πάρετε παράνομα σύμφωνα με τον νόμο των Περσών την εξουσία, οπότε αδικήσατε και τους Πέρσες, στέλνοντας μάλιστα και δυσφημιστικά γράμματα για μένα στους Έλληνες για να με πολεμούν, τους έστελνες μάλιστα και χρήματα που δεν δέχτηκε καμία πόλη εκτός των Λακεδαιμονίων, και δικού μου φίλους πήγες να εξαγοράσεις για να διαλύσεις την ειρήνη που εξασφάλισα για τους Έλληνες… εξεστράτευσα εναντίον σου εξ αιτίας της δική σου έχθρας.

Τελικά αφού κατενίκησα πρώτα τους σατράπες σου και τώρα εσένα τον ίδιο με όλο τον στρατό σου, κυριαρχώ στην χώρα που μου έδωσαν οι θεοί.
Όσοι από την παράταξή σου δεν πέθαναν στην μάχη, αλλά κατέφυγαν σε μένα, τους φρόντισα γιατί δεν ήταν με την θέλησή τους μαζί σου, και πρόκειται να έλθουν μαζί μου στην εκστρατεία. Έλα λοιπόν σε μένα αναγνωρίζοντάς με σαν κυρίαρχο της Ασίας. Αν πάλι φοβάσαι μήπως πάθεις κάτι αν έλθεις, στείλε κάποιους πιστούς φίλους σου να παραλάβουν την μητέρα την γυναίκα τα παιδιά σου και ότι άλλο θελήσεις θα σου το δώσω. Αρκεί να δεχθείς την εξουσία μου. 

Και από δω και στο εξής, θα απευθύνεσαι σε μένα σαν βασιλέα της Ασίας και όχι σαν ίσος προς ίσον, αλλά σαν κύριο όσων εσύ είχες προηγουμένως. Διαφορετικά θα αποφασίσω ότι είσαι άδικος, και εάν έχεις αντιρρήσεις για την βασιλεία και εξακολουθείς να την διεκδικείς και δεν παραιτείσαι, θα σε κυνηγήσω όπου και αν βρίσκεσαι.